Όσο πιο μακρύ είναι ένα αδιέξοδο, τόσο πιο πολύ μοιάζει για δρόμο

 

Όσο πιο μακρύ είναι ένα αδιέξοδο, τόσο πιο πολύ μοιάζει για δρόμο

 

Το iTunes περιέχει 28 εκατομμύρια διαφορετικά τραγούδια  ενώ  η βάση δεδομένων gracenote για καλλιτέχνες και τίτλους τραγουδιών περιλαμβάνει  130 εκατομμύρια διαφορετικά τραγούδια . Αν ήταν να τα ακούσεις όλα αυτά το ένα μετά από το άλλο σε ένα γιγάντιο playlist θα σου έπαιρνε πάνω από 1.200 χρόνια να το ολοκληρώσεις . Αλλά εφόσον υπάρχει ένας πεπερασμένος αριθμός τόνων που μπορεί το αυτί μας να ξεχωρίσει και επειδή χρειάζονται λίγες κοινές νότες για δυο ‘’μουσικές ιδέες’’  να ακούγονται παρόμοιες ,  γίνεται να ξεμείνουμε από καινούργια πρωτότυπη μουσική ; Θα υπάρχει άραγε αυτή η μέρα όπου η κάθε μελωδία να έχει γραφτεί και ηχογραφηθεί και να μην έχουμε τίποτα άλλο να συνθέσουμε;

Για να απαντήσουμε αυτή την ερώτηση θα χρειαστούμε τη δύναμη της φαντασίας  , της τεχνολογίας και των μαθηματικών . Ας υποθέσουμε πως ο αριθμός των τραγουδιών στο σύμπαν είναι πεπερασμένος (έχει δηλαδή ένα τέλος) και κανένα τραγούδι δεν μπορεί να κρατήσει για πάντα . Και για να το κάνουμε πιο περιορισμένο κανένα τραγούδι δεν γίνεται να διαρκέσει περισσότερο ή λιγότερο από πέντε λεπτά . Όλα αυτά τα τραγούδια μπορούν να αποθηκευτούν σε ψηφιακή μορφή , σε ένα CD .

Η ψηφιακή μουσική αποτελείται από bits . Ένα bit είναι η ποσότητα της πληροφορίας που μπορεί να αποθηκευτεί από μία δυαδική συσκευή ( στο παράδειγμά μας το cd ) και μπορεί να υπάρχει σε μία από τις δύο διακριτές καταστάσεις : 0 ή 1. Αυτό σημαίνει πως για κάθε πεντάλεπτο ψηφιακά αποθηκευμένο τραγούδι ο αριθμός των δυνατών πιθανών συνδυασμών bit είναι τεράστιος αλλά πεπερασμένος .

Attention. Για να καταλάβουμε το επόμενο πρέπει να ξέρουμε ότι ο πιθανός συνδυασμός καθαρισμών bit μπορούν να υπολογιστούν έτσι . Αν έχουμε 100 bit οι πιθανοί συνδυασμοί είναι 2 στην εκατοστή δύναμη .

 

Ένα CD που καταγράφει 44.100 δείγματα ήχου ανά δευτερόλεπτο , δηλαδή ο ρυθμός δειγματοληψίας είναι 44,1 kHz θα χρειαστεί περίπου 211 εκατομμύρια bit για να αποθηκεύσει ένα πεντάλεπτο τραγούδι . Κι επειδή ένα bit μπορεί να υπάρχει σε δύο καταστάσεις (0,1) ο αριθμός των πιθανών συνδυασμών bit είναι περίπου 2 στην 211 εκατομμύρια δύναμη bit . Και θα με ρωτήσετε , τι συμβολίζει αυτός ο αριθμός ; Συμβολίζει το κάθε διαφορετικό πεντάλεπτο τραγούδι που μπορεί να υπάρξει ποτέ . Ο παραπάνω αριθμός αποτελείται -κρατηθείτε καλά- από 63 εκατομμύρια ψηφία .

Όμως πόσο μεγάλος είναι αυτός ο αριθμός; Η απόσταση γης-ήλιου είναι μόλις 12 ψηφία(149,597,870,700 m) , τα δευτερόλεπτα από BigBang μέχρι τώρα είναι 18 ψηφία( »435196800000000000s) . Τα άτομα που υπάρχουν στη γη είναι 51 ψηφία (133,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000) !!!

Τα παραπάνω είναι υπολογισμοί που έγιναν στην ιστοσελίδα http://www.coveredinbees.org/node/264από τον Dan . Σύμφωνα με ακόμη μία έρευνα από την ιστοσελίδαhttps://everything2.com/ , οι μελωδίες που θα δημιουργούνταναπό ένα μέτρο χρησιμοποιώντας και τις 13 νότες της μίας οκτάβας με οποιονδήποτε συνδυασμό (ολόκληρου , μισού , τετάρτου , ογδόου , δεκάτου έκτου και τριακοστού δευτέρου) θα ήταν 123.511.210.975.209.861.511.554.928.715.787.036 . Αυτός είναι  πιο μικρός από τον προηγούμενο αλλά δεν παύει να είναι αρκετά μεγάλος .

Αν είναι όμως έτσι τα πράγματα γιατί φαίνεται να αναπαράγονται συνέχεια τα ίδια μουσικά μοτίβα ; Αυτό δεν είναι μία αποκλειστικά τωρινή συνήθεια . Για παράδειγμα το ‘’φεγγαράκι μου λαμπρό’’ έχει την ίδια μελωδία με το έργο του Μότσαρτ με τίτλο ‘’Ah, vousdirai-je, Maman’’ (πιο γνωστό μπορεί να είναι με τον τίτλο ‘’TwinkleTwinkleLittleStar ,  12 variations’’), αλλά και με το τραγούδι της αλφαβήτου . Hιστοσελίδαwww.soundsjustlike.comπαρουσιάζει πολλά τέτοια παραδείγματα.Ωστόσο ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή .

Η μουσική που γράφεται στις μέρες μας έχει για βάση ένα συνδυασμό τεσσάρων συγχορδιών που  , με λίγα λόγια , ‘’ακούγονται καλά στο αυτί’’ . Ένα ωραίο βίντεο είναι εκείνο των AxisofAwesome . Με τέσσερις συγχορδίες παίζουν 47 τραγούδια .Βέβαια η λίστα μπορεί να συνέχιζε . Αλλά θα σκεφτήκαν πως έχουν να κάνουν κάτι καλύτερο . Χωρίςπλάκα ,  τα περισσότερατραγούδιαβασίζονται στην παραπάνωτεχνική . Από αυτό μπορούμε να καταλάβουμεπως υπάρχει έλλειψη δημιουργικότητας και αυθορμητισμού.  Τότε γιατί εμείς αρεσκόμαστε στο να ακούμε συνεχώς τα ιδία ;

Οι άνθρωποι λαχταρούν  την οικειότητα . Πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι επιλέγουν τραγούδια που είναι οικεία σε εκείνους παρά τραγούδια που είναι ‘’πιο κοντά’’ στα μουσικά τους γούστα . Οι μουσικές βιομηχανίες , κατά μια έννοια ,μας χειραγωγούν ,επιλέγοντας μουσική που είναι οικεία σε εμάς , τους ακροατές , σε τεράστιες ποσότητες , γνωρίζοντας πολύ καλά πώς να κεφαλαιοποιούν τις λαχτάρες μας .

Τέλος όμως , υπάρχει ένα σημείο που έχουμε κουραστεί και έτσι ανοίγει χώρος για κάτι επαναστατικό , κάτι το οποίο ανοίγει το δρόμο για κάτι καινούργιο . Αν είμαστε ενήμεροι για αυτές τις τεχνικές , αντιστεκόμαστε πιο αποτελεσματικά σε αυτά που κάνουν στη μουσική μας . Μπορούμε να προασπιζόμαστε  το αυθεντικό και να αποφεύγουμε το απότοκο .

Μπορούμε να δημιουργήσουμε μια καλύτερη μουσική κουλτούρα .

  Χρήστος-Σταύρος Τσάκος  , Β3

Αστρολογία

Του Κωνσταντίνου Βεΐκου

Α1

Γιατί δεν ισχύει και δεν θα μπορούσε να ισχύει

Η Αστρολογία φαίνεται να υπάρχει από το 3000 π.χ. και αναπτύχθηκε από τους λαούς της Μεσοποταμίας, την τελική μορφή πήρε όταν η Βαβυλώνιοι βάση των αστρονομικών παρατηρήσεων και των θρησκευτικών πεποιθήσεων τους εισήγαγαν τον γνωστό ζωδιακό κύκλο με τους 12 αστερισμούς ενώ ο Κλαύδιος Πτολεμαίος με το έργο του Τετράβιβλος όπου με βάση το γεωκεντρικό μοντέλο το οποίο ήταν αποδεκτό την εποχή του. Ο Πτολεμαίος πίστευε ότι η μαντική αστρολογία είναι ένας αξιόπιστος οδηγός και όχι ένα αλάνθαστο μοντέλο. Πάνω σε αυτά στηρίχτηκε η σύγχρονη αστρολογία που ακούμε ανελλιπώς κάθε μέρα σε οποία πρωινή εκπομπή και σε ιστοσελίδες αντίστοιχου περιεχομένου με εκτενή άρθρα. Σε περίπτωση που ζούσατε μέχρι τώρα σε κάποια σπηλιά απομονωμένοι από τον πολιτισμό και δεν ξέρετε τι εστί αστρολογία ας δώσουμε έναν σύντομο ορισμό. Αστρολογία είναι η πεποίθηση ότι η φαινομενική θέση των ουρανίων σωμάτων επηρεάζουν το χαρακτήρα και ζωή των ανθρώπων. Αλλά για ποίο λόγο όλα αυτά δεν ισχύουν, πιστεύω είναι φανερό ότι αποτελούν πεπερασμένες δοξασίες και δεισιδαιμονίες αλλά θα προσπαθήσω με λογικά επιχειρήματα να αποδείξω ότι η αστρολογία δεν ισχύει και δεν θα μπορούσε να ισχύει. Αρχικά θα παραθέσω κάποιες γενικές πληροφορίες που θα σας βοηθήσουν να κατανοήσετε τον ουρανό και γιατί δεν λειτουργεί η Αστρολογία

Ουράνια σφαίρα

Για να κατανοήσουμε τι είναι ουράνια σφαίρα πρέπει να φανταστούμε μια τεράστια σφαίρα με τη γη στο κέντρο της, όπου όλα τα άστρα που βλέπουμε στον νυχτερινό ουρανό, όπως ο ήλιος και οι πλανήτες βρίσκονται στο εσωτερικό. Αυτή είναι η ουράνια σφαίρα, όπου ο ισημερινός και οι πόλοι της σφαίρας αντιστοιχούν στους γήινους.

Σύμφωνα με αυτό το μοντέλο η γη είναι ακίνητη στη μέση της ουράνιας σφαίρας και αυτή περιστρέφεται, έτσι βλέπουμε τα ουράνια σώματα να διαγράφουν κυκλικές τροχιές. Αλλά αυτό το μοντέλο ο καθένας καταλαβαίνει ότι δεν ισχύει και ότι η γη είναι αυτή που γυρίζει γύρο από τον εαυτό της και τα άστρα είναι πρακτικά (όχι εντελώς) ακίνητα. Βέβαια αυτό είναι αυτονόητο σήμερα αλλά για τους αστρονόμους του παρελθόντος ήταν η μοναδική λογική εξήγηση και αποτέλεσε το κύριο επιχείρημα των συντηρητικών στη μεγάλη διαμάχη κατά την Αναγέννηση αν η γη περιστρέφεται ή όχι (Κι όμως γυρίζει!). Η Αστρολογία είναι βασισμένη σε αυτό το μοντέλο άρα βρήκαμε το πρώτο σφάλμα της.

Εκλειπτική

Στην ουράνια σφαίρα όλα τα ουράνια σώματα έχουν μια κυκλική τροχιά όπως είδαμε παραπάνω, έτσι όπως είναι λογικό και ο ήλιος έχει την τροχιά του η οποία ονομάζεται Εκλειπτική. Επειδή όμως ο άξονας της γης σε σχέση με τους πόλους της έχει μια κληση περίπου 23.4 μοίρες ως προς την κάθετο στο επίπεδο της τροχιάς της γύρω από τον Ήλιο. Για αυτό και η εκλειπτική έχει παρόμια κλήση από τον ισημερινό της ουράνιας σφαίρας παρόμια με την κλήση του άξονα τη γης(23,4 μοίρες)

Μετάπτωση των ισημεριών

Η γη εκτώς από τις δύο γνωστές κινήσεις που κάνει και άλλες τουλάχιστων 3, μια από αυτές είναι η μετάπτωση των ισημεριών, δηλαδή κάθε περίπου 26.000 χρόνια διαγάφει μια κυκλική κίνηση.

Αυτό σημαίνει ότι οι θέσεις των ζωδίων στην ουράνια σφαίρα μεταβάλεται με τους αιώνες. Δηλαδή οι αστρογικοί χάρτες στους οποίους βασιζεται η αστρολογία είναι διόμισι χιλιάδων ετών άρα μεσα σε αυτό χρονικό διάστημα η εκλιπτηκή έχει μεταπτωθεί περίπου 36 μοίρες δυτικά το οποίο απλά σημαίνει ότι όλοι βρισκόμαστε ένα ζώδιο πιο πριν από αυτό ξέραμε!

Αεικίνητο σύμπαν

Η Γη, το ηλιακό σύστημα, ο γαλαξίας μας κινείται ασταμάτητα στον χώρο, ακόμα και αν τα αστρολογικά μοντέλα που ίσχυαν στο παρελθόν τώρα θα είχαν αλλάξει λίγο και στο μέλλον πρόκειται να αλλάξουν δραματικά

Ζώδια

Και τώρα πάμε σε μια βασική ερώτηση, τι είναι τα ζώδια; Ζώδια είναι οι δεκατρείς αστερισμοί (Ναι, δεκατρείς!) από τους οποίους περνά η Εκλειπτική. Όμως όπως είναι λογικό κάθε αστερισμός έχει διαφορετική έκταση σε έναν αστρονομικό χάρτη άρα και ο ήλιος δεν βρίσκεται για ίσα χρονικά διαστήματα σε κάθε αστερισμό αλλά για διαφορετικά χρονικά διαστήματα εν αντιθέσει με την αστρολογία όπου κάθε ζώδιο διαρκεί ένα μήνα.

 

Άρα ζώδιο είναι ο αστερισμός από τον οποίο φαίνεται να περνά ο ήλιος, άρα λέμε ότι αυτή η περίοδος ανήκει στον Χ αστερισμό. Αυτός ο Αστερισμός δεν μπορεί να φανεί για αυτό το χρονικό διάστημα καθώς ανατέλλει και δύει μαζί με τον ήλιο.

Ζώδιο Ημερομηνία Ζώδιο Ημερομηνία
Αιγόκερως 20 Ιαν – 16 Φεβ Λέων 11 Αυγ – 16 Σεπ
Υδροχόος 17 Φεβ – 11 Μαρ Παρθένος 17 Σεπ – 31 Οκτ
Ιχθύες 12 Μαρ – 18 Απρ Ζυγός 1 Νοε – 23 Νοε
Κριός 19 Απρ – 14 Μαϊ Σκορπιός 24 Νοε – 30 Νοε
Ταύρος 15 Μαϊ – 21 Ιουν Οφιούχος 31 Νοε – 18 Δεκ
Δίδυμοι 22 Ιουν – 20 Ιουλ Τοξότης 19 Δεκ – 19 Ιαν
Καρκίνος 21 Ιουλ – 10 Αυγ

Σε αυτό το σημείο νιώθω ότι πρέπει να βάλω μια υποσημείωση, ότι η διαχώριση του ουρανού σε 88 ίσα μέρη είναι μια εντελώς αυθαίρετη χαρτογράφηση του ουρανού από τους αστρονόμους και θα μπορούσε οι αστερισμοί να ήταν για παράδειγμα 45, 87, 356 ή οποιοσδήποτε άλλος αριθμός. Κάθε νέος αστέρας που ανακαλύπτεται δεν κατατάσσεται σε νέο αστερισμό αλλά στον πιο κοντινό στον αστέρα αστερισμό άρα ο αριθμός τους θα παραμείνει 88.

 

Άστρα που δεν συσχετίζονται έφτιαξαν τους αστερισμούς

Όταν φανταζόμαστε έναν αστερισμό τι μας έρχεται στο μυαλό (ή τι έρχεται στο δικό μου μυαλό, δεν ξέρω για το δικό σας…); Φανταζόμαστε άστρα κοντά μεταξύ τους που σχηματίζουν ένα σχήμα που φέρνει σε ένα σχήμα της καθημερινότητας, όμως οι αστερισμοί αυτό είναι; Όχι, όπως είπαμε και παραπάνω οι αστερισμοί είναι περιοχές πάνω στην ουράνια σφαίρα, τα άστρα από τα οποία αποτελούνται μπορεί και να μην έχουν καμία σχέση μεταξύ τους και ανάμεσα τους να υπάρχει πολύ μεγάλη απόσταση.

Επίσης μνεία πρέπει να δοθεί στο ότι το ‘Ενώστε τις τελείες’ είναι μια αυθαίρετη κίνηση από τους αστρονόμους (πολλές πρωτοβουλίες δεν παίρνουν…;) και διάφοροι πολιτισμοί βλέπουν στα ίδια μέρη του ουρανού και στα ίδια άστρα διαφορετικά σχήματα και δίνουν άλλες ονομασίες. Για παράδειγμα εκεί όπου οι Βαβυλώνιοι έβλεπαν ένα λιοντάρι οι ινδιάνοι Λακότα έβλεπαν την εστία της φωτιάς.

Αφού είπαμε λίγα πράγματα για τον ουρανό και τους αστέρες ας αρχίσουμε να καταρρίπτουμε τον μύθο της αστρολογίας.

Νέοι πλανήτες

Ας αρχίσουμε από το απλό, τα πρώτα αστρολογικά μοντέλα από τη Βαβυλώνα, την Αίγυπτο και την Ελλάδα αναφέρουν μόνο και δίνουν εξηγήσεις για τους έξι τότε γνωστούς πλανήτες (Ερμής, Αφροδίτη, Γη, Άρης, Δίας και Κρόνος) αλλά όπως γνωρίζουμε νέοι πλανήτες έχουν ανακαλυφθεί και χρειάστηκε να τους δοθούν αστρολογικά χαρακτηριστικά και αυτό έγινε. Για παράδειγμα ο Ουρανός έχει χαρακτηρίστηκα επανάστασης, ενεργητικότητας και ελευθέριας, στον Πλούτωνα με τη ζωή και το θάνατο και ούτω καθεξής. Καλά μέχρι εδώ, μάλλον όχι γιατί ναι όσο τρελό και αν ακούγεται οι νέοι πλανήτες πήραν τα χαρακτηριστικά από το όνομα τους και κατά τη γνώμη μου αν είχαν άλλα ονόματα θα είχαν και άλλες ιδιότητες. Εδώ πρέπει να πω ότι και νέοι πλανήτες έχουν ανακαλυφθεί όπως η Δήμητρα, ο Μάκεμακε, η Έρις κ.α. οι οποίοι ακόμα στερούνται χαρακτηριστικών.

Επηρεάζουν τα ζώδια την καθημερινότητά μας και αν Ναι πως;

Ας δούμε πρώτα την απάντηση που δίνουν οι Τσαρλατάνοι (Αστρολόγοι). Χμμμ…. Δεν δίνουν σοβαρή απάντηση ή ακόμα και δεν δίνουν. Αν δούμε σε διάφορα αστρολογικά site θα δούμε πως ή απουσιάζει η εξήγηση αυτή ή είναι ηθελημένα ακαταλαβίστικη και χωρίς νόημα. Ας γίνουμε καλοί και να εξετάσουμε τις τέσσερις δυνάμεις της φύσης τη βαρυτική, την ηλεκτρομαγνητική και της ισχυρής και ασθενούς αλληλεπίδρασης. Τις δύο τελευταίες δυνάμεις μπορούμε να τις αγνοήσουμε στα πλαίσια του θέματος που εξετάζουμε γιατί αφορούν τους πυρήνες των ατόμων και τα υποατομικά σωματίδια.

  1. Βαρυτικές δυνάμεις

Αν και αυτός ο νόμος έχει διαψευσθεί από τη θεωρία της Σχετικότητας μας κάνει στην προκειμένη περίπτωση. Σύμφωνα με αυτό το νόμο ακόμα και το κάθε αντικείμενο στην άλλη άκρη του σύμπαντος ασκεί μια βαρυτική δύναμη πάνω σου. Αυτή η δύναμη εξαρτάται από το μέγεθος και την απόσταση κάθε σώματος. Καλά μέχρι εδώ, ας δούμε πόσο επηρεάζει ο μεγαλύτερος πλανήτης ο Δίας έναν άνθρωπο, η δύναμη που ασκεί ο Δίας είναι ίση με 10-5 N η οποία είναι ίση με τη δύναμη που ασκεί ένα μεγάλο βουνό… 400Km μακριά. Τώρα αν μας επηρεάζει ένα βουνό δεν το ξέρω…

Θα συνεχίσω όμως, αν βάλετε ένα μήλο 200m μακριά σας θα σας επηρεάσει όσο ο Στάχυς το λαμπρότερο άστρο του αστερισμού της Παρθένου, 10 φορές ο Ήλιος και 250 έτη φωτός μακριά… Οπότε βάλτε ένα μήλο δίπλα σας και αλλάξτε τη ζωή σας.

Νομίζω πως η Βαρύτητα μπορεί να αποκλειστεί

 

  1. Ηλεκτρομαγνητική

Αντίστοιχα με τον νόμο της παγκόσμιας έλξης υπάρχει και ο νόμος του Coulomb. Και σε αυτή την περίπτωση και πάλι το πρόβλημα της απόστασης παραμένει. Εκτός αυτού, η ελκτική δύναμη μεταξύ δύο διαφορετικά φορτισμένων σωματιδίων, όπως τα ηλεκτρόνια και τα πρωτόνια, είναι τόσο μεγάλη που σπάνια βρίσκεις κάποιο αδέσποτο σωματίδιο χωρίς το ταίρι του εκεί κοντά. Τα ουράνια σώματα, με λίγα λόγια, είναι γενικά ηλεκτρικά ουδέτερα.

Κάποιοι πλανήτες όμως έχουν μαγνητικά πεδία, ο Δίας για παράδειγμα έχει ένα μαγνητικό πεδίο απαιτητό για τη ζωή στη γη, αλλά αυτό πόσο μας επηρεάζει; Σχεδόν καθόλου… Ξέρετε πιο αντικείμενο έχει μαγνητικό πεδίο με μεγαλύτερη επίδραση πάνω μας από όλους τους πλανήτες μαζί…. Ο μαγνήτης του Ψυγείου σας!!! Άρα το ψυγείο μας επηρεάζει περισσότερο από τους πλάνητες (λες και δεν το ξέραμε)

Από την άλλη έχουμε τον Ήλιο του οποίου Το μαγνητικό του πεδίο είναι όντως κάτι που μας επηρεάζει με ηλιακές εκλάμψεις που συμβαίνουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα προκαλούν διαταραχές σε ραδιοσυχνότητες, μέχρι και απόλυτα μπλακάουτ. Αυτά τα φαινόμενα όμως είναι γνωστά, είναι μετρήσιμα και κυρίως, μπορούν να προβλεφθούν μέχρι ένα βαθμό.

Όπως είδαμε καμία γνωστή δύναμη δεν μπορεί να μας επηρεάσει εκτός αν υπάρχει μια μυστική δύναμη που δεν υπόκειται στους γνωστούς νόμους της φύσης η οποία η οποία μας συγκρατεί, μας περιβάλει και κρατά τον γαλαξία ενωμένο

Αλλά και πάλι υπάρχουν προβλήματα, κάθε δύναμη αδυνατίζει με την απόσταση. Αλλά οι αστρολόγοι δεν διαφοροποιούν την επίδραση της κοντινής Σελήνης και των μακρινών αστερισμών, αρά αυτή δύναμη δεν αλλοιώνεται με την απόσταση, τότε λόγο το ότι υπάρχουν εκατομμύρια εκατομμυρίων άστρα και δισεκατομμύρια δισεκατομμυρίων πλανήτες γύρω τους σε άπειρους γαλαξίες δεν θα έπρεπε να είχαμε προβλέψεις και χαρακτηριστικά για όλα αυτά… Ας μην επεκταθώ σε Νεφελώματα, μαύρες τρύπες και άλλα.

Αν υπάρχει κάποια μυστική δύναμη τότε δεν υπακούει σε κανέναν νόμο της φυσικής που γνωρίζουμε. Εντάξει, μικρό το κακό. Δεν θα είναι η πρώτη φορά που αδυνατούμε να εξηγήσουμε κάποιο φαινόμενο, έτσι δεν είναι;

Αδυναμία προβλέψεων

Το πιο πρακτικό από τα επιχειρήματα μου είναι ότι αν ο αστρολόγος μπορεί να διαβάσει με ακρίβεια ασήμαντες λεπτομέρειες της ζωής ενός ανθρώπου αλλά όλοι αστρολόγοι αδυνατούν να προβλέψουν συγκλονιστικά γεγονότα στις ζωές πολλών ανθρώπων. Για παράδειγμα μπορούμε να μάθουμε για τα ερωτικά και επαγγελματικά ενός ανθρώπου αλλά δεν μπορέσαμε να προβλέψουμε τον μαζικό θάνατο χιλιάδων όπως στους Δίδυμους Πύργους, το Τσουνάμι του 2004 οποί έχασαν τη ζωή τους 280.000 άτομα σε 14 χώρες. Τα παραδείγματα είναι πάμπολλα και δεν μπορώ να βάλω ούτε τα μισά από αυτά σε ένα άρθρο.

Στατιστικές Μελέτες

Και τώρα περνάμε στο πιο ατράνταχτο από τα επιχειρήματα μου. Στο θέμα έχουν γίνει μελέτες και έρευνες με σκοπό να αποδεχτούν ή να απορρίψουν την αστρολογία. Ας δούμε μερικές…

A Double Blind test of Astrology

Το 1985 δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature το επιστημονικό στατιστικό πείραμα του Shawn Carlson, κατά το οποίο 28 αστρολόγοι συμφώνησαν να ταιριάξουν περισσότερους από 100 γενέθλιους αστρολογικούς χάρτες ανθρώπων που δεν γνώριζαν, με ψυχολογικά προφίλ του τύπου California Physiological Inventory (CPI). Το CPI είναι ένα ερωτηματολόγιο ευρέως διαδεδομένο, επιστημονικά αποδεκτό και μετράει χαρακτηριστικά όπως η κοινωνικότητα, η ενσυναίσθηση, η ανοχή και μια σειρά άλλων με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.

Στο πρώτο μέρος του πειράματος οι Αστρολόγοι έλαβαν τρία τεστ προσωπικότητας και έναν αστρολογικό χάρτη και κληθήκαν να ταιριάξουν τον χάρτη με το τεστ που ταιριάζει περισσότερο

Στο δεύτερο μέρος του τεστ οι συμμετέχοντες έλαβαν τρεις χάρτες και κλήθηκαν να επιλέξουν αυτόν που τους περιγράφει καλύτερα. Και στα δύο μέρη το ποσοστό επιτυχίας ήταν 1/3 δηλαδή το ίδιο αποτέλεσμα θα είχαμε και αν τα διαλέγαμε εντελώς τυχαία

Η ανάλυση των Geoffrey Dean και Ivan Kelly

Για δεκαετίες ολόκληρες ερευνητές παρακολούθησαν περισσότερα από 2000 άτομα, το μεγαλύτερο ποσοστό των οποίων γεννήθηκε περίπου την ίδια ώρα, κάτι που σύμφωνα με την αστρολογία σημαίνει πως οι προσωπικότητές τους, με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο, θα εξελιχθούν παρόμοιες.

Εξετάστηκαν 100 διαφορετικά χαρακτηριστικά των ανθρώπων όπως η εργασίας, τα επίπεδα άγχους, η οικογενειακή κατάσταση, η επιθετικότητα, η κοινωνικότητα, τα επίπεδα IQ, ταλέντα στις τέχνες, στα αθλήματα, στα μαθηματικά και στο διάβασμα κ.α. δηλαδή όλα τις πληροφορίες που μπορούν να ληφθούν από έναν γενέθλιο χάρτη κάποιου.

Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έγινε από τους Geoffrey Dean (χημικός και πρώην αστρολόγος!) και Ivan Kelly (ψυχολόγος). Και το αποτέλεσμα ήταν ότι καμία συσχέτιση δεν βρέθηκε ανάμεσα στους συμμετέχοντες

Ο Geoffrey Dean δήλωσε:

Μερικοί αστρολόγοι συχνά διαφωνούν πως ακόμα και λίγα λεπτά διαφοράς στην ώρα γέννησης σηματοδοτούν τεράστιες διαφορές στις προσωπικότητες των ανθρώπων, παρ’ όλα αυτά στη δουλειά τους είναι ευχαριστημένοι με οποιαδήποτε ώρα μπορούν να πάρουν από τον πελάτη τους.

Fan Facts

Αναδρομές κινήσεις

Πόσες φορές έχουμε ακούσει τις ανάδρομες κινήσεις και δεν καταλαβαίνουμε τι είναι; Η ανάδρομη κίνηση είναι όταν ο πλανήτης αρχίζει να κινείται με αντίθετη φορά στην τροχιά του. Αυτές οι κινήσεις είναι κακές και επηρεάζουν αρνητικά τον άνθρωπο αλλά γιατί; Είναι απλό όταν ο αρχαίος αστρονόμος έστεφε το τηλεσκόπιο του στον ουρανό με το γεωκεντρικό μοντέλο στο μυαλό του έβλεπε έναν πλανήτη να κινείται ανάποδα και δεν μπορούσε να το εξηγήσει. Αλλά σήμερα που γνωρίζουμε ότι ο Ήλιος βρίσκεται στη μέση και οι πλανήτες γύρω του κινούνται με διαφορετικές ταχύτητες ξέρουμε ότι οι ανάδρομες κινήσεις είναι απλά μια προσπέραση του ενός πλανήτη από τον άλλο και όχι κάτι δαιμονικό.

Οφιούχος

Όπως είπα παραπάνω οι ζωδιακοί αστερισμοί είναι 13 και όχι 12 και ότι μετά τον Σκορπιό υπάρχει ο Οφιούχος αστερισμός στον οποίο ο Ήλιος παραμένει για περισσότερες μέρες από τον Σκορπιό. Αλλά για άγνωστο λόγο οι Αρχαίοι Έλληνες και Βαβυλώνιοι επέλεξαν να τον παραλείψουν.

Συμπεράσματα

Παρότι ένας αστρολόγος θα μας πει ότι η Αστρολογία είναι επιστήμη στην ουσία αποτελεί τον ορισμό της ψευδοεπιστήμης, χωρίς να γίνεται χρήση της επιστημονικής μεθόδου και οι μαντείες των αστρολόγων δεν έχουν καμία εγκυρότητα και σινάφια μεταξύ τους, δοκίμασε και μόνος, άνοιξε την τηλεόραση και δες τα ζώδια σε ένα πρωινάδικο και μετά άλλαξε κανάλι και δες τα σε ένα άλλο, θα βρεις μόνο ελάχιστα κοινά.

‘Εγώ δεν πιστεύω, για πλάκα τα βλέπω’ ή ‘Μερικές φορές βγήκαν’ είναι τα λόγια πολλών που διαβάζουν τα ζώδια κάθε εβδομάδα. Αυτή είναι όμως η βάση των αστρολόγων γιατί δεν μπορούμε να ξέρουμε και να θυμόμαστε όλες τις φορές που η πρόβλεψη έπεσε έξω αλλά θυμόμαστε τη μία που έπεσε μέσα και τη θυμόμαστε για πολύ καιρό.

Τώρα μια λογική ερώτηση, και ποιο το πρόβλημα να πιστεύουμε στα ζώδια και εγώ γιατί ξόδεψα οκτώ ώρες για να γράψω αυτό το άρθρο; Οι λόγοι πρώτον προάγει την άκριτη σκέψη δηλαδή μας κάνει να διαδίδουμε αβάσιμες φήμες και ψεύτικες ειδήσεις χωρίς να βάλουμε το μυαλό μας να δουλέψουμε. Και κυρίως γιατί σε γραμμές προβλέψεων και σε περιοδικά χάνονται κάθε χρόνο πολλά χρήματα τα οποία θα μπορούσαν διοχετευτούν σε πιο χρήσιμους για το κοινωνικό σύνολο σκοπούς

Εν τέλει θα τελειώσω όπως άρχισα, η αστρολογία, το κακό μάτι, το τρίχωμα μιας γάτας κ.α. είναι δεισιδαιμονίες που εμποδίζουν τον άνθρωπο να προχωρήσει

Ευχαριστώ

 

Πηγές:

Τι είναι τα ζώδια;- Καθημερινή Φυσική http://www.kathimerinifysiki.gr/2017/03/tieinaitazwdia.htmlepireazoun_ta_zwdia_tin_kathimerinotita

Γιατί δεν ισχύει η αστρολογία; | Astronio https://www.youtube.com/watch?v=u486pTI4kV4&t=539s

Wikipedia https://www.wikipedia.org/

Κριτικές για μουσικά άλμπουμ: Eminem recovery

O δισκος του Eminem διέρρευσε στο διαδίκτυο και ο προγραμματισμός των δίσκο-κριτικών πήγε περίπατο. Αναμφίβολα πρόκειται για την πιο πολυαναμενόμενη δισκογραφική δουλειά του 2010 και προσωπικά την περίμενα με πολύ μεγάλη περιέργεια. Ο γνωστός rapper έχει βαδίσει ένα πολύ μακρύ δρόμο για να φτάσει ως εδώ, γράφοντας ιστορία, αλλά και απογοητεύοντας αρκετά τον κόσμο με κάποια αποτελέσματα. Η εικόνα του τελευταίου του album μας άφησε μία πικρία, σαν κάτι να μην είχε ολοκληρωθεί. Το «Not Afraid» όμως, ήρθε και έδεσε με τις πολύ καλές εμφανίσεις των τελευταίων μηνών, σε κομμάτια άλλων καλλιτεχνών, αναγγέλλοντας την επιστροφή του παλιού, καλού Slim Shady. Που ήταν άραγε όλο αυτόν τον καιρό; Θα ακούσουμε πραγματικά τον κλασσικό Eminem; Πώς φτάσαμε από το εκπληκτικό «The Eminem Show» να ακούμε το «Encore»; Όλα αυτά, θα μας τα εξηγήσει  στο «Recovery».

To «Cold Wind Blows» δεν επιλέχθηκε τυχαία ως πρώτο τραγούδι. Ξεκινάει μ? ένα παλιό Slim Shady στυλάκι που χυδαιολογεί, παίζει με τους ήχους, βγάζει γέλιο, αλλά τρομάζοντας συγχρόνως ότι μπορεί να πέσουμε και πάλι στην «Relapse» εποχή. Καμία σχέση, αφού το αργότερο στο τρίτο κουπλέ καταλαβαίνει κανείς ότι θα ακούσουμε έναν λυρικά ανεβασμένο Eminem, με μία παραγωγή  που μοιάζει (επίτηδες πιστεύω) σ? ένα πολύ πιο δυναμικό «Deja Vu». Σαν να μεταφέρει στον ακροατή ότι ήρθε να τελειώσει αυτό που ξεκίνησε πέρσι, με πολύ πιο αυθεντικό στυλ, πιο πολύ ενέργεια αλλά και με καλλιτεχνικές διαφοροποιήσεις. Το πρώτο πράγμα που ανακαλύπτει κανείς, είναι ότι υπάρχει αρκετό υλικό με vocals, με τον κεντρικό μας ήρωα να προσπαθεί να τραγουδήσει σε αρκετά σημεία. Κάτι που υπογράφουν και οι συμμετοχές, που χαράζουν εμφανέστατα μία νέα πορεία για την καριέρα του. Οι Kobe και Pink δεν τα καταφέρνουν και τόσο καλά, είτε επειδή δεν τους βγήκε τόσο καλό, είτε επειδή π.χ. το beat στο «Won?t Back Down» δεν βοήθησε καθόλου τον καλλιτέχνη. Η Rihanna κάνει μία πολύ σωστή συμμετοχή, έχοντας όμως ένα track ραμμένο στα μέτρα της.  Τα φωνητικά του Marshal Mathers δεν είναι τίποτα το καινούργιο, τα έχουμε ξανακούσει. Σε αυτό τον δίσκο άλλοτε είναι πολύ πετυχημένα, άλλες φορές πάλι όχι και τόσο.

Μαυρομμάτης Γιώργος, Α2

Μπελεκάκης Άγγελος, Α2

Κριτικές για μουσικά άλμπουμ: Metallica hard wired

Συνθετικά το ?Hardwired?? έχει πολύ ?Load? μέσα του σε tempo αλλά και σε ύφος. Αλλά και αρκετές thrash πινελιές που θα ενθουσιάσουν τους πρωτοδισκάκιδες fans των Metallica. Είναι όλο γραμμένο από το δίδυμο Hetfield/Ulrich με εξαίρεση το ?ManUNkind? στου οποίου τη σύνθεση συμμετέχει και ο Robert Trujillo. Έκπληξη η απουσία του Kirk Hammett από τις συνθέσεις ο οποίος όμως δίνει τον καλύτερο του εαυτό εδώ και χρόνια και συνεισφέρει με μπόλικα άλλοτε εμπνευσμένα και άλλοτε λιγότερο εμπνευσμένα solos. Ο James Hetfield επίσης φαίνεται να βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση καθώς τα φωνητικά του είναι σε αρκετά καλό επίπεδο ειδικά δε στα πιο thrashy κομμάτια που φαίνονται να του ταιριάζουν και περισσότερο.

Συνολικά το πρώτο CD φαίνεται με τις πρώτες ακροάσεις ένα σκαλοπάτι παραπάνω από το δεύτερο. Πιο αδύναμες κατά τη γνώμη μου στιγμές του ?Hardwired?? είναι τα ?Dream No More?, ?Confusion?, ?ManUNkind? και ?Am I Savage??. Τα υπόλοιπα στέκονται αρκετά καλά με την καλύτερη στιγμή του album να έρχεται στο κλείσιμό του. To ?Spit Out The Bone? κλείνει το album με το thrash υφος του opener ?Hardwired?. Ίσως το καλύτερο κομμάτι των Metallica τα τελευταία 25 χρόνια. Υπερβολικός; Μπορεί. Ίσως και καλύτερο metal κομμάτι της χρονιάς. Πολύ υπερβολικός; Ίσως, Ο Hammett πάντως θυμήθηκε το ?Kill ?em All? εκεί στο έκτο λεπτό.

Μεγάλη και η διάρκεια του album, κάτι συνηθισμένο για τους Metallica καθώς φτάνει τα 77 λεπτά. Θα μπορούσε να είναι κάνα δεκάλεπτο μικρότερο καθώς τα πιο μέτρια κομμάτια που ανέφερα παραπάνω τραβάνε πολύ και ίσως να είναι και ο λόγος που δε με ενθουσίασαν ιδιαίτερα. Παραπάνω μπορεί να υπερέβαλα λιγάκι αλλά εδώ είμαι σίγουρος?είναι το καλύτερο album των Metallica μετά το μακρινό 1991. Έστω και στα γεράματα.

Μαυρομμάτης Γιώργος, Α2
Μπελεκάκης Άγγελος, Α2

Επίσκεψη στην Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών

 

Το Δεκέμβριο του 2010 εγκαινιά

στηκε στην Αθήνα η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, ένα κέντρο πολιτισμού, προσβάσιμο σε όλους. Αποστολή της Στέγης είναι η προβολή της σύγχρονης πολιτιστικής έκφρασης, η υποστήριξη των Ελλήνων δημιουργών, η καλλιέργεια διεθνών συνεργασιών, η εκπαίδευση και η διά βίου μάθηση, η συνύπαρξη και η συνομιλία των επιστημών και των ιδεών με τις τέχνες. Οι χώροι τέχνης στην Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση δίνουν μια μοναδική ευκαιρία στους επισκέπτες να απολαύσουν θέατρο, διαλέξεις, μουσικές παραστάσεις, χορό και όπερα. Για την αρχιτεκτονική μελέτη της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών συγκεντρώθηκαν 66 υποψηφιότητες από όλο τον κόσμο, από τις οποίες επελέγη η πρόταση του γαλλικού αρχιτεκτονικού γραφείου Architecture Studio.

Το κτίριο θεμελιώθηκε το 2000 και κατασκευάστηκε με την αποκλειστική χρηματοδότηση και επίβλεψη του Ιδρύματος Ωνάση. Αποτελεί ένα έξοχο δείγμα σύγχρονης αρχιτεκτονικής ενώ η απλότητα του κτιριακού όγκου και η απέριττη μορφολογία τού προσδίδουν έναν έντονο μνημειακό χαρακτήρα. Για το εσωτερικό των αμφιθεάτρων πραγματοποιήθηκε νέα αρχιτεκτονική μελέτη του αρχιτέκτονα Mark Foley. Τον φωτισμό στις θεατρικές αίθουσες, επιμελήθηκε ο James Morse ενώ ο επανασχεδιασμός του αρχιτεκτονικού φωτισμού σε όλο το κτίριο πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία Ελευθερία Ντεκώ & Συνεργάτες. Οι εσωτερικοί χώροι της Στέγης , με συνολική έκταση 18.000 τ.μ., αναπτύσσονται σε 7 ορόφους και 9 υπόγεια επίπεδα. Το κτίριο περιλαμβάνει:

  • Κεντρική Θεατρική Σκηνή Αριστοτέλης Ωνάσης 880 θέσεων, κατάλληλη για θεατρικές παραστάσεις, συμφωνική ορχήστρα, όπερα, χορό, κινηματογράφο, διαλέξεις και συνέδρια
  • Μικρή Σκηνή Χριστίνα Ωνάση 220 θέσεων, κατάλληλη για θεατρικές, μουσικές ή χορευτικές παραστάσεις, διαλέξεις και ειδικές κινηματογραφικές προβολές (πολυμέσων, εικονικής πραγματικότητας)
  • Εκθεσιακό χώρο Αλέξανδρος Ωνάσης εμβαδού 600 τ. μ.
  • Υπαίθριο θέατρο
  • Εστιατόριο και υπαίθριο χώρο εστίασης
  • Μπαρ
  • Υπόγειους χώρους στάθμευσης

Η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών για τους έφηβους αποτελεί ένα χώρο δημιουργίας. Μέσα από  ιδικά προγράμματα διάφοροι έφηβοι έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν άλλα και να ξεδιπλώσουν τα ταλέντα τους. Μέσα από τις τέχνες στις οποίες απευθύνονται τα προγράμματα μπορούν να πειραματιστούν ελεύθερα. Για παράδειγμα, για τρίτη χρονιά, στη Στέγη, φέτος ξεκινά ένας νέος κύκλος τριών εργαστηρίων για εφήβους, με θέμα τον πειραματικό κινηματογράφο. Στο πρώτο κύκλο, οι έφηβοι κινηματογραφιστές θα πειραματιστούν με τα οπτικά αναλογικά εφέ, τις πολυτυπίες, το φως και τα αντικείμενα. Στο δεύτερο κύκλο, θα συνθέσουν τη δική τους πειραματική κινηματογραφική έκφραση, αντλώντας έμπνευση από την ποίηση, τη φιλοσοφία και τη ζωγραφική. Στον τρίτο κύκλο, θα κληθούν να συνθέσουν μια πειραματική ταινία, βασισμένη σε μουσική, δηλαδή, ένα δικό τους βίντεο κλιπ!

Τα προγράμματα απευθύνονται ,επίσης και σε εικαστικές δημιουργίες. Στο πρόγραμμα εικαστικής δημιουργίας σε ξενώνες φιλοξενίας για ανήλικους ασυνόδευτους πρόσφυγες,οι έφηβοι συμμετέχοντες, με τη βοήθεια βασικών γραφικών υλών, όπως μολύβια, κάρβουνα, παστέλ, μαρκαδόρους, πλαστικά-ακρυλικά, χαρτί, λινάτσα, μουσαμά, αλλά και γύψο, πηλό και ξύλο, θα δημιουργήσουν δισδιάστατα και τρισδιάστατα έργα, αποτυπώνοντας τι σημαίνει για τον καθένα τους το ταξίδι και η έννοια της μετανάστευσης.

Στόχος του προγράμματος είναι να βοηθήσει τους έφηβους συμμετέχοντες να χρησιμοποιήσουν την τέχνη ως γλώσσα επικοινωνίας και να εκφραστούν μέσα από αυτήν. Μέσα στο εργαστήριο θα διαμορφώσουν σταδιακά ένα οικείο περιβάλλον, ώστε η εκφραστικότητα αυτή να βρει το χώρο να εκδηλωθεί. Το υλικό που θα προκύψει από τα εργαστήρια θα παρουσιαστεί σε μια εικαστική έκθεση. Ένα επιπλέον όφελος από τη συμμετοχή στα προγράμματα είναι πως οι νέοι θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τα έργα τους και ίσως να αξιοποιηθούν τόσο ώστε να δημοσιευτούν και να γίνουν γνωστά, κάνοντας έτσι τα πρώτα τους βήματα.

Πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα και τη λειτουργία της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα www.sgt.gr.

Διεύθυνση: Λεωφόρος Συγγρού 107-109, 117 45 Αθήνα

Εισιτήρια: 210 900 5 800,
Διοίκηση: 2130 1 78000
Ιστοσελίδα: www.sgt.gr
e-mail:
info@sgt.gr

Αλιάι Έρικα Α1

Τζοβάνα Περγκίνι , Α3

1984 (Ο μεγάλος αδερφός), Τζώρτζ Όργουελ


1984 (Ο μεγάλος αδερφός) του Τζώρτζ Όργουελ

Το 1984 είναι ο τίτλος του τελευταίου μυθιστορήματος του Βρετανού συγγραφέα Έρικ Άρθουρ Μπλαίρ  (γνωστός με το καλλιτεχνικό του ψευδώνυμο Τζώρτζ  Όργουελ). Ο Όργουελ έγραψε το βιβλίο το 1948(από αναριθμητισμό αυτού του έτους προέρχεται και ο τίτλος του έργου)και το εξέδωσε το 1949. Σε αυτό , έγραφε το πώς πίστευε ότι θα είναι ο κόσμος το συγκεκριμένο έτος . Σήμερα ,  το 2017 , το 1984 μπορεί να είναι παρελθόν , αλλά το «1984» θα αντιπροσωπεύει για πάντα το μέλλον μας , αφού όλα έχουν πραγματοποιηθεί σχεδόν όπως τα προέβλεψε ο συγγραφέας. Το καθεστώς του Μεγάλου Αδερφού , ασκεί απόλυτο έλεγχο στις πράξεις και τις συνειδήσεις των ανθρώπων , παρακολουθώντας τους πάντες μέσω των τηλεοθονών . Ο ήρωας μας  , ο Ουίνστον Σμιθ , πολίτης της Ωκεανίας  , ανήκει στους υπαλλήλους του Κόμματος και δουλειά του είναι να παραφράζει και να παραποιεί γεγονότα που είχαν λάβει χώρα στο παρελθόν, έτσι ώστε να βολεύουν τα παροντικά συμφέροντα του κόμματος. Όλα προσαρμόζονται στη μία και μοναδική αλήθεια, αυτή που πρεσβεύει το Κόμμα, ο μόνος αλάθητος μηχανισμός, του οποίου προσωποποίηση είναι ο Μεγάλος Αδελφός. Όλα, ακόμα και το παρελθόν: όποιος ελέγχει το παρελθόν ελέγχει το μέλλον, και όποιος ελέγχει το παρόν ελέγχει το παρελθόν.  Το έγκλημα της σκέψης είναι θανάσιμο αμάρτημα. Γι’ αυτό πρέπει να εξαλειφθεί οτιδήποτε οδηγεί στη διάπραξή του: ελευθερία, γλώσσα, ανθρώπινα αισθήματα. Και όποιος υποπέσει σε έγκλημα σκέψης, πρέπει να οδηγηθεί στον θάνατο αναμορφωμένος: θα πεθάνει αγαπώντας τον Μεγάλο Αδελφό. Κανείς δε ξέρει αν ο Μεγάλος Αδερφός υπάρχει πραγματικά σαν άτομο, σαν ηγέτης με υλική υπόσταση ή είναι μία αόρατη δύναμη που κινεί τα νήματα.
Ο  Ουίνστον Σμιθ προσπαθεί να αντισταθεί. Να ερωτευτεί, να μάθει, να καταγράψει, να καταλάβει σε αντίθεση με την πλειοψηφία των υπνωτισμένων συναδέλφων του.

Όταν ο Όργουελ έγραφε το βιβλίο του, το 1984 ήταν μέλλον. Σήμερα είναι παρελθόν. Αλλά, μετά από το έργο αυτό, το πραγματικό 1984 θα είναι πάντα μια χρονιά του μέλλοντος. Η εφιαλτική του αλήθεια για το κράτος της θανατερής τρομοκρατίας απέχει μόλις ένα βήμα από το να γίνει πραγματικότητα: ήδη ο Μεγάλος Αδελφός μας βλέπει.

Τελειώνω με ένα μικρό σπόιλερ για όσους δεν έχουν διαβάσει το βιβλίο: το τέλος του δεν είναι χαρούμενο.

Το κείμενο θα τελειώσει ωμά και απαισιόδοξα, όπως ακριβώς ήταν και ο Όργουελ.
Αφενός επειδή η απειλή είναι ρεαλιστική και αφετέρου σαν ανανέωση της προειδοποίησης του Βρετανού συγγραφέα.

Χρήστος-Σταύρος Τσάκος , Α3

Οι προτάσεις μας για επισκέψεις σε μουσεία της Αθήνας

Μουσείο Λαϊκής τέχνης και Παράδοσης

Το Μουσείο στεγάζεται στο σπίτι της μεγάλης λαογράφου Αγγελικής Χατζημιχάλη (1895-1965) η οποία μεγάλωσε στη Πλάκα. Το κτίριο είναι έργο του Μακεδόνα Αριστοτέλη Ζάχου ο οποίος υπήρξε σημαντικός μελετητής της ελληνικής παράδοσης. Η εσωτερική του διακόσμηση έγινε από λαϊκούς τεχνίτες και είναι υψηλής αισθητικής. Σήμερα ανήκει στον Πολιτισμικό Οργανισμό του Δήμου Αθηναίων. Στο χώρο λειτουργεί λαογραφική βιβλιοθήκη η οποία περιέχει βιβλία και περιοδικά σχετικά με την εθνογραφία, τη λαϊκή τέχνη, παράδοση και λογοτεχνία, κυρίως του ελληνικού χώρου και των Βαλκανίων. Η βιβλιοθήκη δεν είναι δανειστική, διαθέτει όμως αναγνωστήριο και μπορεί να παράσχει αντίγραφα από τα έντυπά της. Χρησιμοποιείται κατά κύριο λόγο από ερευνητές, σπουδαστές και μαθητές. Στους χώρους του μουσείου, εκτός από το μόνιμο εκθετήριο που αποτελείται από μουσειακό υλικό, γίνονται περιοδικές εκθέσεις λαογραφικού περιεχομένου.


 

 

Μουσείο Μπενάκη

Το Μουσείο Μπενάκη αποτελεί τον παλαιότερο μουσειακό οργανισμό που λειτουργεί στην Ελλάδα ως Ίδρυμα Ιδιωτικού Δικαίου. Με τις εκτεταμένες ενότητες των εκθεμάτων του, που καλύπτουν περισσότερους από έναν πολιτισμικούς τομείς, αλλά και τη γενικότερη λειτουργία του, που εξυπηρετεί περισσότερες από μία κοινωνικές ανάγκες, το Μουσείο Μπενάκη, προσφέρει ένα μοναδικό ίσως υπόδειγμα σύνθετης δομής μέσα στο ευρύτερο πλέγμα των μουσειακών ιδρυμάτων της Ελλάδας. Ιδρύθηκε το 1929 από τον Αντώνη Μπενάκη στην μνήμη του πατέρα του Εμμανουήλ Μπενάκη και στεγάζεται στην οικία της ιστορικής από την Αλεξάνδρεια οικογένειας Μπενάκη.

Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης  

Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ) ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2000. Μόνιμη στέγη του Μουσείου είναι το πρώην εργοστάσιο ζυθοποιίας Φιξ στη Λεωφ.Συγγρού, η ανακατασκευή του οποίου ολοκληρώθηκε το Φεβρουάριο του 2014. Το κτίριο καταλαμβάνει 18.142 τμ. σε οικόπεδο επιφανείας 3.123 τμ. Η συλλογή του Μουσείου συγκροτείται γύρω από ένα σημαντικό πυρήνα έργων Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών, όπως οι Στήβεν Αντωνάκος, o Μπιλ Βιόλα, ο Ντίκος Βυζάντιος, η Έμιλυ Ζασίρ, o Ίλια και η Εμίλια Καμπακόφ, ο Βλάσης Κανιάρης, ο Νίκος Κεσσανλής, ο Γιάννης Κουνέλλης, η Σιρίν Νεσάτ, ο Λουκάς Σαμαράς, ο Κώστας Τσόκλης, η Μόνα Χατούμ, ο Γκάρυ Χιλλ, η Χρύσα,  κ.ά., που συνεχώς εμπλουτίζεται.

 

 

Μουσείο Ακρόπολης

Το Mουσείο Ακρόπολης είναι αρχαιολογικό μουσείο επικεντρωμένο στα ευρήματα του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης των Αθηνών. Το μουσείο κτίστηκε για να στεγάσει κάθε αντικείμενο που έχει βρεθεί πάνω στον ιερό βράχο της Ακρόπολης και στους πρόποδές του καλύπτοντας μία ευρεία χρονική περίοδο από την Μυκηναϊκή περίοδο έως την Ρωμαϊκή και Παλαιοχριστιανική Αθήνα ενώ ταυτόχρονα βρίσκεται πάνω στον αρχαιολογικό χώρο Μακρυγιάννη, κατάλοιπο των Ρωμαϊκών και πρώιμων βυζαντινών Αθηνών. Το νέο κτήριο του μουσείου θεμελιώθηκε το 2003 και άνοιξε για το κοινό στις 21 Ιουνίου 2009